Často kladné otázky a odpovědi na ně
Nejčastěji kladené otázky jsou rozdělené do jednotlivých sekcí dle typů kurzů, kterých se týkají.
Kliknutím na dotaz zobrazíte odpověď.
Taneční pro mládež:
- Chtěl/a bych se přihlásit do tanečních, máte ještě volno?
- Přehled volných míst v kurzech pro mládež najdete setříděný v pravidelně aktualizované tabulce. Podívejte se na řádek kurzu, který jste si vybrali podle termínu, a na sloupeček svého pohlaví (dívka/chlapec). "Volno - přihlásit se" znamená, že máme ještě dostatek míst a můžete se přihlásit sama/sám. "Jen v páru - přihlásit se" znamená, že kurz je už téměř obsazený a na poslední volná místa do kurzu přijímáme pouze dívky, které si seženou partnera (chlapce) a přihlásí se spolu v páru, a obráceně. Neznamená to však, že spolu musíte nutně tančit.
- Od kdy do kdy přijímáte přihlášky / kdy je nejlepší se přihlásit, abyste ještě měli volno?
- Zápis do kurzů, které začínají na podzim, zahajujeme vždy v listopadu předcházejícího roku a ukončujeme v okamžiku, kdy se kurz naplní, takže stanovit nejzazší termín nejde. Platí ale: čím dřív, tím lépe, a samozřejmě také kdo dřív přijde... Obvykle se během období od prosince do února zaplní většina míst pro dívky, později přijímáme dívky už jen v páru s chlapcem, pokud se nějaké místo někde uvolní. Chlapci to mají o něco jednodušší, protože se hlásí později a tlačenice není tak velká. Ale pozor, v posledních letech se stává, že ani pro chlapce nemáme již začátkem června v některých kurzech místo, takže doporučujeme neotálet s přihláškou déle než do konce jara!
- Chtěli bychom se přihlásit do tanečních skoro celá třída. Jak velkou dostaneme slevu?
- To je nejlepší volba, taneční se skupinou spolužáků a kamarádů si užijete víc, než když se přihlásíte sami. Sleva, kterou Vám za přihlášení nabízíme, se pohybuje mezi 400 až 1000,- Kč na osobu, její výše záleží na třech faktorech: 1) kolik bude ve skupině dívek a kolik chlapců - čím vyrovnanější poměr, tím větší sleva; 2) kolik vás bude celkem - čím více, tím větší sleva; 3) jak brzy se přihlásíte - čím dříve, tím větší sleva. Proto ještě předtím, než se přihlásíte, je potřeba, abyste napsali e-mail na "mail@vavruska.info", popřípadě zavolali na číslo 226 258 262 a odpověděli na první dvě otázky. My Vám obratem spočítáme výši slevy a připravíme nejvýhodnější nabídku.
- Když se přihlásíme, do kdy je potřeba kurz zaplatit?
- Po odeslání přihlášky Vám přijde domů nejpozději do 10 dnů (většinou ale do jednoho týdne) poštou dopis, kterým Vám potvrdíme zařazení do vybraného kurzu. Kurzovné je potřeba zaplatit obvykle do 3 týdnů od doručení tohoto dopisu, konkrétní datum je v něm uvedeno. V případě potřeby je možné termíny splatnosti posunout nebo kurzovné rozdělit na 2 až 3 splátky, na tom je ale nutné se vždy individuálně domluvit (volejte, pište). Kurzovné lze uhradit bezhotovostně bankovním převodem, složenkou nebo osobně u nás v pokladně na Karlově náměstí.
- Zapomněli jsme uhradit kurzovné, je to problém? Už jste mě vyřadili?
- Záleží na tom, jak dlouhá prodleva od termínu splatnosit to je. Den či dva nehrají roli, týden také tolerujeme (ani banky nejsou nejrychlejší a převod peněz se někdy pozdrží). Předtím, než Vás z kurzu vyřadíme, posíláme ještě e-mailem urgenci, takže pokud jste ji zatím nedostali, o své místo jste ještě nepřišli. Ovšem pokud uplynul od termínu splatnosti již měsíc a více, pro jistotu přece jen (telefonicky, mailem) ověřte, zda ještě v kurzu máte své místo rezervované, abyste nám neposlali zbytečně peníze, které Vám pak budeme vracet.
- Zaplatil/a jsem už kurzovné, ale nepřišla mi průkazka.
- Jak již bylo uvedeno v úvodním dopise, na základě kterého jste kurzovné platil/a, průkazky se vyzvedávají až u prezence při příchodu na první lekci. Zaplacením kurzovného jsou vyřízeny všechny formality a Vy se prosím dostavte na první lekci, jejíž termín je opět uvedený v úvodním dopise.
- Nevím, jaký den si mám taneční zapsat, když neznám rozvrh na příští školní rok. Je možné v září termín změnit?
- Chápeme, že je těžké půl roku předem odhadnout, jak půjdou skloubit všechny povinnosti, které se na Vás v září navalí. Vyberte si proto prosím den, u kterého předpokládáte, že je nejmenší pravděpodobnost, že by se Vám mohl křížit se školou a dalšími povinnostmi. A pokud i přesto v září nastane nějaká časová kolize, určitě ji vyřešíme. Nemůžeme samozřejmě přeusouvat celé kurzy, ale pokud to jenom trošku půjde, rádi Vám vyhovíme a termín kurzu vyměníme.
- Kdy a kde získám rozpis lekcí svého kurzu a termíny vstupenkových akcí (plesů)?
- Rozpis lekcí dáváme všem přihlášeným účastníků kurzů pro mládež na "Seznamovacím večeru", který se koná koncem května či začátkem června. Tomu, kdo se přihlásí později - po termínu konání Seznamovacího večera - posíláme rozpis lekcí a akcí spolu s dopisem s pokyny k platbě. Ten, kdo se Seznamovacího večera nezúčasnil, si může vyzvednout rozpis lekcí v naší stálé pokladně na Karlově náměstí 5.
- Jsem přihlášen/a do kurzu a chtěl/a bych jej stornovat, jaké jsou možnosti.
- Záleží na tom, zda máte kurz již zaplacený či nikoliv a jak dlouho do začátku kurzu zbývá či eventuálně zda kurz již probíhá. Podrobně jsou stornopodmínky popsány v našich Obchodních podmínkách. Formulář pro stornování kurzu Vám rádi zašleme na vyžádání e-mailem. Pokud nemůžete do objednaného kurzu nastoupit či jej dokončit a seženete za sebe náhradu, s níž se vzájemně finančně vyrovnáte, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení vzniklé situace pro Vás i pro nás, nám stačí pouze nahlásit jméno nového účastníka kurzu, který bude chodit místo Vás.
- Co dělat, když ztratím průkazu?
- Pokud jste ztratili svoji průkazku ke kurzu, stačí buď navštívit naši stálou pokladnu na Karlově náměstí 5, nebo před kurzem ve Slovanském či Obecním domě přijít do mobilní pokladny v předsálí, kde Vám na počkání vystaví průkazku novou. Vystavení nové průkazky je zpoplatněno manipulačním poplatkem 100 Kč, protože výroba plastových karet je nákladná a někteří účastníci kurzu zvládnou ztratit průkazku během kurzu i pětkrát :-). Proto jsme museli duplikáty bohužel před několika lety zpoplatnit. Pokud však o kartičku přijdete bez vlastního zavinění, protože Vám někdo uhradne doklady, batoh či peněženku a máte o události protokol od Policie, vystavíme Vám novou průkazku zdarma.
- Co to je gardenka a jak ji používat, co dělat, když ji ztratím?
- Gardenka slouží jako stálá vstupenka pro doprovod rodičů a (ve výjimečných a předem domluvených případech i rodinných příslušníků starších osmnácti let) na vyučovací lekce kurzů pro mládež (s výjimkou speciální lekce stolování). Držitel gardenky není oprávněn v kurzu tančit a aktivně se účastnit výuky, výuky se účastní pasivně jako divák. Gardenka platí vždy pro jednu osobu, další rodinní přísušníci a návštěvníci lekce si mohou u vstupu koupit jednorázovou vstupenku. Gardenka neplatí pro doprovodné vstupenkové akce jako je prodloužená či ples, pro které se prodávají vstupenky a není ani přenosná na kamarády, kamarádky, kteří si za účelem divácké návštěvy lekce mohou u vstupu zakoupit jednorázovou vstupenku.
Taneční pro vysokoškoláky, dospělé:
- Chtěl/a bych se přihlásit do tanečních, ale nemám partnera / partnerku. Je to problém? Jak se dá řešit?
- Do tanečních pro vysokoškoláky i dospělé přijímáme přihlášky pouze v páru. Pokud partnera na tancování nemáte, využijte naši internetovou taneční seznamku. Jakmile se zkontaktujete s někým, kdo chce chodit do stejného kurzu jako Vy, můžete se spolu v páru přihlásit. Ačkoliv jde jen o tanec, doporučujeme Vám, abyste se viděli dříve, než na první lekci kurzu :-). Můžete zajít třeba některou sobotu do naší tančírny, abyste si zkusili, zda si spolu budete při tanci rozumět.
- Nejbližší pořádané kurzy jsou už obsazené, nebo nám nevyhovuje žádný z termínů. Kdy budete vypisovat další?
- Kurzy pro vysokoškoláky a dospělé se každoročně konají ve třech turnusech: PODZIM (říjen - prosinec), ZIMA (leden-březen) a JARO (březen - květen). Termíny následujících kurzů vypisujeme obvykle se začátkem předchozího turnusu (tedy termíny podzimních kurzů v dubnu, termíny zimních kurzů v říjnu, termíny jarních kurzů v lednu). Pokud je to jen trošku možné, snažíme se v případě velkého zájmu o nějaký kurz, který se již naplnil, vypsat další paralelní termín, ale ne vždy to z kapacitních důvodů jde. Nechceme kvantitou zabít kvalitu.
- Termín, který nám vyhovuje, je obsazený. Jakou šanci zařazení do kurzu máme?
- Většina lidí, kteří se přihlásí, také kurz zaplatí a do kurzu nastoupí. Pokud se nějaké místo náhodou uvolní, na webu se to ihned objeví. Pořadník "náhradníků" z organizačních důvodů nevedeme.
- Nechodili jsme do základního kurzu, ale základy umíme. Nevíme, zda se přihlásit do základního nebo pokračovacího kurzu?
- Na tuto velmi častou otázku je těžké jednoznačně odpovědět, protože přesně nevíme, na jaké úrovni Vaše základy jsou, a především také - jak rychle se učíte. V základních kurzech se učíme 10 tanců (waltz, tango, valčík, foxtrot, polku, blues, sambu, chachu, rumbu, a jive), do každého z nich umějí absolventi kromě základního kroku v průměru cca 3-4 figury. U standardu obvykle otáčky vpravo a vlevo plus něco navíc, u latinskoamerických obvykle podtáčky, sólo otáčky, promenády, výměny míst plus něco navíc. Všechny tyto figury na první lekci pokračovacího kurzu podrobně opakujeme - jednak aby si naši absolventi základního kurzu kroky připomněli, a také kvůli lidem, kteří k nám do základního kurzu nechodili. Pokud máte talent, můžete se velmi rychle neznámé figury či tance doučit. Záleží tedy na Vašem zdravě sebekritickém zhodnocení. Ve výjimečných případech (pokud to kapacita kurzu dovoluje) umožňujeme přestup párům, kteří se přihlásili do pokračovacího kurzu a mají pocit, že jej nezvládnou, do kurzu základního. Možnost přestupu ale nedokážeme garantovat všem.
- V rámci zaměstnaneckých bonusů může zaplatit kurz můj zaměstnavatel. Je možné vystavit fakturu?
- Ano, fakturu pro Vašeho zaměstnavatele Vám rádi vystavíme. Je ale potřeba, abyste nejprve řádně vyplnili elektronickou přihlášku a poté nám e-mailem zaslali žádost o platbu na fakturu spolu s kompletními fakturačními údaji (název a sídlo společnosti, IČ, DIČ). V e-mailu dále uveďte, komu má být faktura zaslána k rukám (zda stačí na sídlo firmy nebo do Vašich rukou či na ekonomické oddělení).
- Chtěl/a bych kurz darovat. Vystavujete dárkové poukazy? Jak je objednat?
- Ano, dárkový certifikát Vám rádi ke kurzu vystavíme. Nejprve vyplňte klasicky elektronickou přihlášku se jmény obou lidí tvořících pár, ale uveďte pouze své kontaktní údaje (tzn. ve druhém formuláři vyplňte jméno partnera, kterému chcete kurz darovat, ale znovu se svým telefonem a e-mailem). Potom přijďte kdykoliv v otevírací době do naší pokladny, kde Vám na počkání certifikát oproti platbě kurzovného vystavíme. Pokud chcete, abychom informace ke kurzu zasílali i Vašemu partnerovi (obdarovanému), nezapomeňte nám po předání dárku sdělit jeho kontaktní údaje, abychom si je doplnili do databáze.
- Chodíme k Vám do kurzu a nemůžeme tento týden přijít na lekci v náš obvyklý čas. Dá se lekce nahradit?
- Ano, vždy je ale potřeba si výměnu předem rezervovat prostřednictvím nahrazovací aplikace. Odkaz na ni najdete na úvodní stránce kurzů pro VŠ nebo dospělé zcela dole - obrázek diáře - po kliknutí se Vám načte nahrazovací apliakce, do níž se přihlásíte svým unikátním heslem, které jste dostali po přihlášení v úvodním e-mailu a je také uvedeno na Vaší průkazce, která se vydává na první vyučovací lekci. Nahrazovací aplikaci spouštíme obvykle v týdnu před zahájením daného turnusu kurzů.
- Jsme přihlášeni do kurzu a chtěli bychom jej stornovat, jaké jsou možnosti.
- Záleží na tom, zda máte kurz již zaplacený či nikoliv a jak dlouho do začátku kurzu zbývá či eventuálně zda kurz již probíhá. Podrobně jsou stornopodmínky popsány v našich Obchodních podmínkách. Formulář pro stornování kurzu Vám rádi zašleme na vyžádání e-mailem. Pokud nemůžete do objednaného kurzu nastoupit či jej dokončit a seženete za sebe náhradu, s níž se vzájemně finančně vyrovnáte, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení vzniklé situace pro Vás i pro nás, nám stačí pouze nahlásit jméno nového účastníka či účastníků kurzu, kteří budou chodit místo Vás.